O warsztatach, błędach, kawie i innych planach…

coffee-1460515__180

Lato powoli mija i czas już pomyśleć o własnym rozwoju.
Tak że ponawiam zaproszenie do klubu KAWA Z FOAMIRANEM.

Na ostatnich warsztatach tworzenia piwonii z foamiranu chyba dopuściłam się pomyłki. Chciałam tak dużo pokazać, że nie starczyło nam nieco czasu. I dlatego poprosiły mnie uczestniczki o kontynuacje, bo nie zdążyłyśmy listki i pączki. Poza tym może jestem też zbyt samokrytyczna, bo jednocześnie zdążyłyśmy bardzo dużo.

Dla wszystkich była nowością moja metoda wycinania na wielopłatkowych szablonach, sprawdziła się ona na dużej ilości płatków, a odpadów było ledwo z garstkę drobniutkich ścinków. Pokazałam jak można za pomocą prostych narzędzi, dostępnych w każdym sklepie budowlanym za grosze, uformować płatki piwonii i innych kwiatów. Kleiłyśmy florystycznym klejem, co tez było nowością i zdziwieniem, że można pokleić płatki i przy tym nie skleić palce i nie oparzyć się ani razu)
Kolejny myk na rozkwitnięty buton – odwrócona kolej zbierania płatków, czyli od zewnętrznych do środkowych. Pozwala to otrzymać bardzo realistyczny efekt i układać płatki już po sklejeniu całego kwiatu w taki sposób, jak się zechce.
Tyle zdążyłam przedstawić. Za bortem zostały listki. Odkryłam pomysłowy sposób na realistyczne unerwienie bez form! Podpatrzyłam w jednym tutorialu, lecz   nie wyszło mi w taki sposób jak w filmiku, ponieważ nie miałam grubszej pianki. Dla cieńszej dopasowałam pomysł w nieco inny sposób. Też na podstawie elementów kieliszka planowałam zrobić pączki. Po licznych testach kombinacji metody barwienia i lakieru myślę, że znalazłam optymalne połączenie. Warto poświęcić temu osobny wpis. Tutaj chciałam tylko powiedzieć, że dużo miałam do powiedzenia i pokazania, dlatego nie wystarcza mi czasu na warsztatach. Z tego utrwalam się w pragnieniu zebrać klub pasjonatek foamiranu na KAWĘ Z FOAMIRANEM.

Na praktyce okazuje się, że każde zagadnienie jest warte osobnej uwagi: czy to barwienie, czy formowanie, klejenie czy wycinanie. Często napotykam podobne pytania na grupach Facebook’a. I zawsze budzi to liczne dyskusji. Chcę gromadzić całą wiedzę, otworzyć możliwość zapoznawać się ze wszystkimi popularnymi metodami, również testować i weryfikować nowe. Już zaplanowałam kilka ciekawych tematów na zapoznanie się z dostępnymi na polskim rynku produktami i organizacji grupowych zakupów. Chcę również robić spotkania na skrzyżowaniu z innymi rodzajami rękodzieła, jak to scrapbooking lub biżuteria.

Tak że ponawiam zaproszenie dołączyć do grona foamiranowych pasjonatek. Bardzo potrzebuję waszych opinii na ten temat: jakie zagadnienia was ciekawią, co byście chciały robić na takich spotkaniach i tp. Piszcie do mnie, bo cenię sobie wasze doświadczenie i opinię)

 

Skomentuj

