Kawa z foamiranem. Laboratorium kreatywności

Kawa z foamiranem

Nie wiem jak wy, a ja się męczę jak nie mam towarzystwa. Chociaż jak pewnie każda rękodzielniczka, lubię se podłubać w ciszy i spokoju. I zdarza się, że najpierw muszę długo powalczyć o własną przestrzeń i czas. Bo jednak czwórka dzieciaków to już małe przedszkole. Spokój zapada tylko wtedy jak wszystkie zasypiają.

więc, o co mi chodzi?.. Aha…

Ostatnio, jak już dojdę wreszcie do mojego warsztatu, brakuje mi natchnienia. Pomysłów nie brakuje, ale moja Wena widocznie poszła ze wszystkimi na urlop. I tak  przewijam taśmę na Facebooku lub jeszcze gdzie indziej i same różyczki, karkowce, rzadko kiedy co naprawdę wywoła moje zdumienie i pociągnie do własnych inspiracji. Wiem, wredna jestem. I już nawet docierają do mnie refleksję: „No wiesz co?.. Sama nie wiesz, czego chcesz?”

Wiem .
Kawy mi się chce.
W przyjemnym towarzystwie.
I tak żeby pożytecznie.  Więc uroiło mi się w głowie, i zamarzyło mi się zebrać się w gronie takich samych foamiranowych maniaczek lub tych, kto nie ma nic przeciwko, by do nich należeć.

Za ten czas, co zajmuję się foam-florystyką już po nazbierało  się  u mnie różnych metod, które ułatwiają pewne działania przy tworzeniu z foamiranu. I pewnie każda ma swoje, a  początkujący nie będzie przeciwny, by o tym wszystkim się dowiedzieć. I właśnie z myślą o tych, co dopiero zaczynają swoją przygodę z pianką ułożyłam ten program. Pewnie można by było to wszystko jakoś na filmować i uzupełnić mój blog. Lecz jak już wspomniałam, chce mi się kawy w ciepłym towarzystwie. A dla tych „dalekich” w sensie geograficznym też szykuję projekt. I już zaczęłam w tym kierunku, o czym naszę niżej.

Więc, zajęcia z kursu „Kawa z foamiranem. Laboratorium kreatywności” są ułożone pod kątem konkretnych metod pracy z foamiranem, znajomość z którymi pozwoli wykonywać dowolne projekty samodzielnie. Po każdym zajęciu tematycznym uczestnicy otrzymają zadania domowe by utrwalić nowe umiejętności.

Głównym celem jest przekazanie podstaw i tajników pracy z foamiranem i zachęcanie do kreatywnych inspiracji. Orientacyjna lista tematów:

  1. Foamiran a inne rodzaje pianki. Do czego służą, czym się różnią.
    Jak wykroić elementy bez szablonów?
  2. Metody wycinania: nożyce, nóż, igła, dziurkacze, wykrojniki
  3. Uniwersalne szablony do szybkiego i ekonomicznego rozkroju. Jak stworzyć, jak się posługiwać?
  4. Metody cieniowania i barwienia: pastele, farby akrylowe i inne.
  5. Jak zrobić szablon dowolnego kwiatka. Praktyczne zajęcie
  6. Korzystne dodatki do kwiatka: pręciki i środki z zimnej porcelany
  7. Pomocne narzędzia do formowania listków i płatków: moldy, dłutka.
    Podgrzewanie – nie żelazkiem jedynym)
  8. Korzystne dodatki do tworzenia realistycznych efektów pyłku i aksamitu.
  9. Wszystko o drucie. Łodygi, wzmacnianie listków i płatków, wykorzystanie do pręcików i środków
  10. Klej. Jaki i kiedy używać by było trwałe, praktyczne i by nie zepsuć foamiran?

Kolejność tematów, detaliczną treść i częstotliwość zajęć ustala się po zebraniu kompletnej grupy według potrzeb osób, które się zgłosiły.
Zapraszam osoby pragnące zapoznać się i pogłębić swoją wiedzę o foamiranie. W twórczym gronie będziemy nawzajem się wzbogacać i inspirować

Zgłoszenia przyjmuję przez formę zgłoszeniową

lub na veronicha@gmail.com z tematem „Kawa z foamiranem”. W wiadomości proszę zamieścić najbardziej ciekawe dla was tematy z listy lub spoza niej.

W taki kursik ułożyłam te najważniejsze podstawy. I będą one w pierwszej kolejności ciekawe dla niewtajemniczonych. Natomiast tematy spotkań zawsze można pod korygować i w gronie już doświadczonych rękodzielniczek ustalać inne lub rzucić wezwania. A czasem po prostu się zebrać i podłubać każda swoje, podpatrzyć co i jak robią inne, poradzić się.  A przy okazji zrobić wspólne  zamówienie hurtowe. I jeśli komuś nie pasuje kawa, herbata też się znajdzie)

Oferta ta jest aktualna dla mieszkańców Katowic i okolic. Przykro mi, że najaktywniejszych moich fanów nie da rady zebrać na takim spotkaniu. I męczyło to mnie bardzo.
I wymyśliłam jeszcze COŚ.

Chciałabym zrzeszyć wszystkie miłośniczki foamiranu i dotrzeć do każdej, i się ucieszyć towarzystwem, i nawzajem się wzbogacić. Więc ogłosiłam FLESHMOB. Nietypowy kartkowiec z foamiranu. Dopiero początek, próba czy ktoś się zaciekawi.

Zdradzę, że mam na myśli coś większego i globalnego, darmowego i dla wszystkich, kto ma dostęp do Internetu. Ale póki niema ochotników to i trzymam swoją tajemnicę  przy sobie)

Tak że bardzo was wszystkich potrzebuję. Staram się dla was i mam jeszcze tak dużo inicjatyw, które niestety nie dam radę zamieścić w blogu. Nie chcę to wszystko posyłać w próżnię wielkiego śmietnika, którym jest Internet, lecz przekazywać konkretnym żywym osobom.

 

 

Skomentuj

