Aksamitki z foamiranu. Szablon

Szczerze mówiąc, nie było to łatwo. Lecz obiecałam więc postanowiłam pokonać własny leń i pragnienie tworzyć coś nowego. Dziś pracowałam nad aksamitkami. Miałam okazję poeksperymentować z moim  nowym narzędziem do foamiranu. Co to takiego napewno opowiem w kolejnym artykule. Teraz zdradzę tylko, że świetnie się nadaje do spłaszczania pianki do grubości papieru. Też posługiwałam się tym przy wzmacnianiu listków. Ale o tym. jak już powiedziałam, dokładnie opowiem później. A dziś AKSAMITKI, a raczej orientowany szablon tych kwiatów do foamiranu.

IMG_20160622_133826_1Podstawę dla płatków wykrawałam z krążków o średnicach 8,4 cm, 7,2 cm, 6,5 cm, 5,5 cm. Środkowe malutkie płatki powstały z krążka o średnice ok 4 cm. Sam środek wykonywałam na dwa sposoby: z krążka ok.3 cm i paska szerokiego na 1,5 cm. Dodatkowo podcięłam według uznania już na gotowym kwiatku.

Na rysunku widać w jaki sposób wykrawałam płatki. Najpierw każdy krążek był nadcięty na 8 segmentów, a potem z każdej części wykrawałąm płatek w kształcie kieliszka (elementy P1, P2, P3, P4,).

Małe środkowe płatki powstały w skutku dzielenia krążka S3 na 16 sektorów. Każdy płatek ma nierówny skraj u góry.

IMG_20160622_092114

 

 

Oby płatki uzyskały odpowiednią formę zostały dokładnie spłaszczone, nieco pogniecione i sklejone na „nóżce”.

 

 

 

Nad listkami trzeba było się po pocić nie mniej jak nad płatkami.  Jeden liść ułożyłam z 9 mniejszych na podstawie szablonów L1, L2 (razy 6) i L3. Po wykrojeniu podstawy ponacinałam każdy element co 1-2mm na ok 2 mm głębokości. Każdy dokładnie roztarłam pomiędzy palcami nieco rozciągnęłam wzdłuż. Listki wzmacniałam linką jubilerską.

I tu należy wspomnieć klej  od creatikonpapierowy.pl. Kiedyś próbowałam wzmacniać płatki lilii „kropelką”, w skutek czego pianka straciła elastyczność i drucik się odspajał, jeśli płatki byłe zginane.  A z tym klejem nic się nie zniszczyło, resztki spokojnie się usunęły. Rezultatem zostałam zadowolona, a moje paluszki po umyciu ciepłą wodą czują się jak po pilingu))) – gładziutkie i delikatne

Więc takie oto aksamitki powstały mi z foamiranu. W trakcie roboty otwarła się duża przestrzeń dla inspiracji. Na pewno jeszcze do nich wrócę)

IMG_20160622_114245

2 uwagi do wpisu “Aksamitki z foamiranu. Szablon

Skomentuj

