Róże z foamiran: zadanie domowe

Jak już pisałam w poprzednim artykule Róży z foamiranu: jaki szablon wybrać?, sposobów na wykrawanie róż z foamiranu istnieje  mnóstwo, a jeszcze na dodatek zapewne każda rękodzielniczka doskonali je według swojego smaku. Jeśli wziąć te wszystkie sposoby razy metody formowania i barwienia otrzymamy praktycznie bezgraniczną przestrzeń do inspiracji.

Wspominałam już o swoich sposobach na szablony do róż z foamiranu. Dziś skończyłam kolejne testowanie szablonów. Pokażę tutaj jakie w rezultacie inspiracji mi wyszły kwiaty.

Roza z foamiranu
Wcześniej zrobiłam dużą różę herbacianą. Jak mówiłam tutaj, wykorzystałam 6 rodzajów płatków. Każdy był wycinany osobno po odpowiednim szablonie.

Ogólnie zostałam zadowolona z rezultatu. Jednak na kolejny raz wykroję jeszcze jeden rodzaj płatków, trochę większe od środkowych, by „zagęścić” same „serce” butona.

Kroza z foamiranu 2olejną inspiracją była trzecia edycja róży z czarnego foamiranu. Dwie pierwsze niestety tak mocno mnie rozczarowały, że nawet nie będę psuć nimi wrażenie. Chciałam zrobić coś nietypowego, uzyskać efekt popiołu. Lecz biała farba mocno mi się sypała i nie udawało się uzyskać zamierzonego efektu. Dodatkowo dla tej róży obrałam najbardziej nielubiany przeze mnie rodzaj szablonów, czyli płatki  złączone po 4-5 w koło. Dużo płatków popsułam zanim znalazłam metodę formowania, z rezultatu której byłam zadowolona. Dziś też zdecydowałam się  zmienić kolorystykę i pocieniowałam czarną piankę czerwoną farbą akrylową na sucho. Użyłam do tego pędzla. Nareszcie moje ręce byłe prawie czyste po barwieniu 🙂
Oto końcowy efekt. Niestety przy świetle dziennym zdjęcia nie zrobiłam i w promieniach świetlówki nie dało radę pokazać realną kolorystykę.

Postanowiłam kolejnym razem zrobić róże po tych samych szablonach, ale z mniejszą ilością płatków, może stosując koralik jako podstawę, lub też wykonać efekt więdnącej róży z otwartym środkiem. Też na pewno spróbuje na tym szablonie formowanie za pomocą dłutka.

roze z foamiranu zamknięta
Na swoim uniwersalnym szablonie zrobiłam mały buton białej róży. Do środka włożyłam podstawę z folii aluminiowej. Wszystkie płatki byłe wycięte mniej więcej jednego rozmiaru, z dowolnie wykrojonym falowanym górnym brzegiem. Użyłam około 20 płatków, żeby wyszedł zamknięty buton. Lecz dla kolejnych inspiracji można będzie zwiększyć ilość płatków i zrobić róże rozkwitająca.

Ogólnie ten rodzaj szablonu odpowiada mi najbardziej bo jest najbardziej przybliżony do naturalnych kwiatów.  Można za jeden raz wykroić niezliczoną ilość płatków i składając je na różny sposób i w dowolnej ilości tworzyć  niepowtarzalne kwiaty.

Naturalną kontynuacją tematu róż jak na mnie jest Jaskier azjatycki czyli Ranunculus. Zamierzam wykorzystać materiał, wspomniany w Szablony do kwiatów z foamiranu. Co warto wiedzieć?  gdzie podaję link do tutorialu po tworzeniu szablonu do tego pięknego kwiatu.

.

Skomentuj

