Oprawka igły do cięcia foamiranu

Pytaliście mnie czy można oprawić igłę.
Odpowiadam: można, i to dość łatwo.
Tutaj opowiem jak powstał mój zestaw

Do obsadki wykorzystałam zwykłe długopisy i mechaniczny ołówek od cyrkla.
Więc, po kolei.

Do długopisów wsadziłam igły w diametrze 1,2 mm. 
Żeby igły się nie chwiały założyłam na nie mufę kablową i skurczyłam ją za pomocą ognia.

Reszta już zależała od konstrukcji długopisów.
Tak wygląda wariant Nr.1 
 

 

Jak widać, wszystkie wystające części plastikowej końcówki na igle obcięłam, by igła mogła przejść przez podstawę narzędzia. Docisnęłam ją wkładem z tego samego długopisu.
O ile u mnie zużyte wkłady się wyrzucają natychmiast, musiałam użyć taki, jaki był. Żeby atrament nie wyciekał zaślepiłam odciętą końcówkę klejem typu „kropelka”.
 
Wariant Nr.2

 

Zrezygnowałam z funkcji automatu żeby mieć pewność że przy naciskaniu igłą nie schowa się do środka.
 
Wariant Nr.3
Taka konstrukcja mi się spodobała najwięcej
 

 

 

Wkład z igłą był sklejony w jednolitą konstrukcję. Na igle odcięłam rant i skróciłam odpowiednio wkład .

Igła w diametrze 1,2 mm moim zdaniem jest optymalna, gdyż nie tak łatwo ją zniekształcić. Lecz w moim arsenale narzędzi znalazł się automatyczny ołówek na wkłady 0,7 mm.
Został mi po złamanym cyrklu.  



Mimo tego, że igły na 0,8 mm szybciej się psują, jednak taki sprzęt może być wygodny, ponieważ wkłady wymieniają się tak samo szybko, jak i wkłady grafitowe i nie potrzebują większych manipulacji. Można je lekko przygotować na zapas i trzymać w pudełku do wkładów grafitowych.
By dopasować igłę skorzystałam ze zwykłych kombinerek

 Wstawiłam igłę od środka, ponieważ kombinerki spłaszczyli ją w miejscu odcięcia.

 
Potem jeszcze raz skróciłam igłę w następujący sposób
 
 
Najpierw próbowałam nie skracać igły, lecz ona cię obracała i nie dało rady ciąć. 
Po skróceniu spłaszczony koniuszek mocno się trzyma w mocowaniu ołówka. 
I tnie idealnie)))
 
 
 

Mam w planach kupić normalny nóż modelarski. Lecz póki co rozważam, jaki by to miał być nóż i czy warto przepłacać. Więc na razie korzystam z igieł. 
Bo, przede wszystkim, są tanie i zawsze mam pod ręką, 
ponieważ apteka jest za rogiem i czynna 24/7 🙂





2 uwagi do wpisu “Oprawka igły do cięcia foamiranu

Skomentuj

